2009-10-22

Orsak till tystnad

Jag vill att min mamma ska bli frisk. Hon bröt benet i helgen, opererades och blev väldigt medtagen. Hon är trött och förvirrad och har fått blodtransfusioner. Jag är orolig och ofokuserad. Samtidigt måste jag jobba, långa dagar den här veckan eftersom jag har beredskap. Tur att de är snälla på jobbet och låter mig arbeta hemifrån när det går. Och samtidigt händer det massor, både bra och dåliga saker som jag vill skriva om, men det finns ingen tid till det. Ett slags lyxproblem, men ändå inte.

2 kommentarer:

  1. Lena/northofsweden23 oktober, 2009 09:53

    Hoppas allt går bra med mor - och annat. Skickar varma tankar ...

    SvaraRadera
  2. Här kommer mina erfarenheter av brutna ben på lite till åldern komna kvinnor:

    Min mormor snubblade över dammsugarsladden och bröt benet och var de 23 kommande åren arg på
    * dammsugaren
    * min pappa som hade köpt dammsugaren
    * min mamma som hade placerat dammsugaren på golvet
    * mig som var dotter till mamma och pappa.

    Benet däremot läkte som det skulle och fungerade sedan alldeles utmärkt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...