2011-03-30

Under tiden: Följvärt

Jag ska ut och resa: först till den gröna ön och dottern där, sen på kurs i London i en vecka. Poliskurs!

Men jag ska inte bli polis. Trodde ni det? Jag ska vara med som besökare när engelska poliser utbildar sig till Family Liaison Officers, alltså poliser som är drabbade familjers kontaktperson gentemot polisen och andra myndigheter. Det kommer att bli en intensiv vecka helt på engelska med undervisning om allt från första hjälpen och stödsamtal till mordutredningar och terrorism.

Innan jag åker tänkte jag stryka en sak från att-göra-listan, och det är att tipsa om några bloggar och grupper jag gillar, som kanske inte alla känner till redan. De är alla väldigt följvärda!

Sonjas blogg är som vatten när man är törstig. Fast sockrat vatten med lite konstig färg.

Stenkulor (eller om den heter paraplybloggen) är en fin dagbok. Missa inte den.

Ode to the question mark är en annan ung persons blogg, "dedicated to questions and questioning".

The Anthropology of Everyday Life är en blogg skriven av min favoritantropolog Meredith F. Small. Den handlar om barn, föräldrar, apor, varför man får stoppa vissa saker i munnen fast de har legat på golvet och andra viktiga saker.



Spiritual Birth handlar också om barn. Sydafrikanska barnmorskan Marianne Littlejohn skriver både om de magiska och de praktiska aspekterna på barnafödsel.

Proud Nerdy Geekgirls har allt från bokrecensioner till virkbeskrivningar.

Onyanserat är filmbloggen som snudd på gör alla andra filmbloggar onödiga.

The Oatmeal. Hemskt roliga serier, med betoning på hemskt.



XKCD. Extremt nördig humorserie.

Och så tre Flickrflöden som alltid gör mig glad:


Så där, nu borde ni kunna hålla er sysselsatta tills jag kommer tillbaka!

4 kommentarer:

  1. tack för skojsiga blogglänkar - och vad roligt du ska få ha! vi ses när du kommer hem, nu var det alldeles för länge sen.

    SvaraRadera
  2. Å. Meredith Small har en blogg! Tack för den länken. Jag kommer säkert inte att följa den (har tillräckligt ändå, liksom), men det är kul att kolla på lite.

    SvaraRadera
  3. Meredith Small uppdaterar inte sin blogg särskilt ofta och skriver bara korta inlägg. Bra för följare med lite tid :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...