2013-01-24

Hundra dar av pratsamhet

Igår antog jag alltså utmaningen på Bisonblogg om att skriva 100 blogginlägg i rad. Jag och jättemånga andra ska på så sätt försöka komma tillbaka till det dagliga bloggandet. Så här är reglerna:

  • #Blogg100 startar onsdagen den 23 januari 2013
  • Varje dag, 100 dagar i rad, måste minst ett nytt inlägg publiceras på din egen blogg.
  • Tagga varje inlägg med taggen #blogg100
  • Det finns inga krav på hur långt inlägget ska vara. (Ett inbäddat youtubeklipp är också ett inlägg).

Så fort jag hade tryckt på anmälningsknappen ångrade jag mig, men då var det ju så dags. Somliga straffar Gud meddetsamma.

Det är förstås inte omöjligt. Med tanke på att jag har 112 påbörjade blogginlägg i Utkast-mappen till exempel. Å andra sidan är säkert de flesta helt hopplösa eftersom jag inte längre kommer ihåg vad jag menade med rubriker som "En dum, två snälla", "Maskhål" eller "Mördade den som väckte honom".

Men okej, man kan inte mer än försöka och det blir säkert kort, ogenomtänkt, tråkigt och alldeles alldeles underbart ibland.

Idag är det fortfarande uppvärmning känner jag. Jag stretchar lite och lägger upp den här gamla gamla godingen så länge:



Gretas TV-programshow med Anders och Putte ger: Det var en gammal, gammal gumma, som hade en gammal, gammal ... ja en sån där

Ses i morgon!

7 kommentarer:

  1. Jag ser mycket fram emot att få läsa hos dig varje dag i hundra dagar:-)

    SvaraRadera
  2. haha låter som min utkast korg det. Men ibland kan jag få helt nya ideer när jag ser en sån där konstig rubrik utan inlägg :)

    SvaraRadera
  3. Ja exakt Linda, men man kan ju inte låta bli att vara nyfiken på vad det var man egentligen tänkte!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...